Selasa, 27 September 2011

Guling-guling.

Assalamualaikum,
Ini pertama kali saya nak tulis panjang2.... Alhamdulilah, sekarang saya rasa happy sebab saya sibuk sangat2. Bila saya sibuk saya x ada masa nak fikir kan perkara yang remeh temeh. hohoho... Bila saya sibuk saya lebih menghargai masa lapang saya. Sekarang saya nak cerita pula aktiviti saya 2 hari lepas. Saya sekali lagi menyatakan kesyukuran kehadirat Ilahi, sebab saya dapat pengalaman yang x semua orang dapat. Kerinduan saya untuk berbaring beralaskan rumput2 padang yang berlumpur telah dapat dilepaskan. Siap dapat bonus lagi dengan aktiviti guling-mengguling kan diri. Best oooo. Lagi best bila saya diberi peluang untuk berlari semahu-mahunya. hahah rasa cam bebas jer.... masa tersebutlah saya rasa bersyukur sangat kepada Ilahi sebab masih diberi ruang dan peluang dimuka bumi, alam ciptaan-Nya untuk berlari2.... 
Sebenarnya dalam kehidupan kita sehari2 ni banyak dan memang semuanya ada kaitan dengan ketentuan Ilahi. Terpulang lah pada kita untuk mengaitkannya dengan Pencipta kita. Dalam satu program saya pernah ikuti, waktu nak pergi program tersebut hati saya memang berbelah bahagi samada nak ikuti program atau tidak. Tetapi apabila saya mengikuti program tersebut, saya mendapat Taufik drpd Allah swt, melalui penceramah program tersebut mengenai "sifat Redha" tehadap ketentuan Ilahi. Setiap apa yang kita lakukan sebenarnya semua adalah ketentuan Ilahi. 
Oleh itu kita perlu redha dengan apa yang telah beraku dan bakal berlaku. huhuhu... cakap memang senang bukan? ye bila bercakap memang senang, tetapi untuk melaksanakanya agak susah. Lebih2 lagi sekiranya perkara yang berlaku bukan yang boleh menggembirakan kita. Tetapi bak kata pepatah omputeh "practice make perfect" jadi biasa2kan lah diri kita dengan sifat bersabar, bersyukur dan redha dengan ketentuan-Nya. Insya'Allah, setiap yang berlaku ada hikmahnya.

@ISMA@

Tiada ulasan:

Catat Ulasan