Selasa, 14 Februari 2012

Cerita Saya.

Assalamualaikum,
Pernah tak bila t’kenang peristiwa2 lps kita blh t’gelak sorg2, senyum sorg2 then rasa nak putarkan masa kembali??? Masa sedang m’lalui peristiwa2 t’sebut maybe kita tak rasa nak hargai, tp bila ianya dah lps kita rasa ruginya tak hargai masa tersebut. Macam tu lah rasa dalam diri saya sekarang, banyak peristiwa2 yg semasa ianya berlaku saya rasa down, menyampah, dan rasa nak sgt cepat2 masa berlalu... tapi sekarang rasa nak kembali ke masa tersebut. Antara kenangan yg b’main2 dalam kepala sekarang;
Pertama: Kenangan waktu sekolah rendah n menengah... cinta monyet??? Pengalaman terasing.... (anda?)
Kedua: Kenangan waktu di matrik... kira first time duk luar dari rumah lah.... ^_^ Ayat abah masa hantar ke matrik “Belajar berdikari, jaga diri”...
Ketiga: Kenangan di universiti... tak sangka sekarang dah kat tahun akhir... Ayat abah masa hantar ke UPM... “Berdikari, belajar elok2” (hampir sama dgn ayat masa kat matrik) ^_^
Keempat: Kenangan di negara orang... kenangan yang manis dan berharga, sbb tak tahu lagi bila ada rezeki dpt naik flight... yg sedih sbb mak ngn abah tak dapat hantar kat airport...
Kelima: Kenangan yang tak mudah diperolehi... Kenangan menyertai bidang ketenteraan (walaupun hanya simpanan), sbb tak semua orang mahu dan dapat menyertainya. Kenangan menangis sbb panas, diuji mental dan fizikal, kena bwk beg berat, jalan jauh, kawad, latihan tanpa henti, belajar senjata dan menembak, dan yang terbaru latihan p’thnn m’gali kubu dan p’unduran... Yang ni kenangan dan pengalaman yang b’harga. M’gali sorg2 kat bwh pancaran chy matahari yg sgt terik, menangis dalam hati, tak tidur sbb tugas, berlari kehulu hilir... dan yang paling best dapat pengalaman jadi sarjan... Tuhan saja yang tahu macam mana keadaan waktu malam tu, bukan saja org2 bawahan (waktu latihan), dengan saya2 yang b’tugas pun boleh tertidur... ^_^ weee Tp lepas kena marah mmg terus bulat mata... Terima kasih kepada sahabat2 yang bersama2 saya... Minta maaf loh kalau saya x m’jalankan tugas dengan baik. Hari terakhir iaitu after pengunduran, kena kambus kubu balik... saat ni Tuhan je yang tahu bertapa sedih sbb kena kambus kubu yg digali selama 3 hari dlm masa 2-3 jam...
Kalau nak dicerita semua pengalaman dan kenangan hidup, memang panjang lagi lah nukilan saya ni. Apa2 pun nukilan saya ni bermaksud untuk meningatkan kita semua, hargailah detik2 sekarang, sebab ianya tidak mungkin berulang kembali (melainkan atas ketentuan Allah swt).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan